Free Shipping* on Orders $49+
SKU EN4993-A

Borneo Cage

MSRP $427.99
Your Price $412.99
  You Save $15.00
Select


 

Exotic Nutrition's Borneo Cage is the ultimate home for your pet. Large size with room to spare and proper bar spacing. Beautifully crafted with the highest quality materials, this habitat provides over 33 ft³ of space for your pet(s) to live comfortably. Designed with two full-length front doors that provide access to the entire cage, 6 heavy-duty caster wheels for ease of mobility, and 2 pull-out deep catch trays for easy cleaning. The Borneo Cage is also suitable for other small pets, including squirrels and marmosets. Ready to add your cage accessories such as climbing ropes, nest boxes etc.  Looking for an even bigger cage? We offer Borneo Add-On units (sold separately) to expand the size.  

Features:

  • Measures 25 inches long x 40 inches wide x 62 inches tall (including stand)
  • Expandable with add-on sections (sold separately) 
  • Built with the recommended ½” bar spacing and heavier gauge wire.
  • Features 2 large front doors for complete access to every area of the cage.
  • Finished with a pet-safe powder coating to prevent rust.
  • Catch trays are removable for easy cleaning.
  • Features 6 sturdy rolling caster wheels for easy mobility.
  • Crafted with experienced workmanship and quality materials.
  • Beautiful black hammertone finish.
  • Corner Shelves (#ENS020) available for separate purchase.

Other Details: This cage is best suited for experienced pet owners with bonded pets. For unbonded pets, please keep in mind the risk for escape when opening the doors. 

Materials: Powder coat finish with phenolic epoxy resin applied with electrostatic spraying to the cage.

Wire Gauge: 2.5mm & 4.0mm

Additional Measurements-

Stand is 7 inches tall. Catch Tray is 1.75 inches deep. 

Borneo EN4993A Box 1 (marked "1-2") measures 58 inches long x 22 inches wide x 5 inches tall / weighs 42 lb.

Borneo EN4993A Box 2 (marked "2-2") measures 58 inches long x 26 inches wide x 4 inches tall / weighs 48 lb.


Write a Review

 



Customer Reviews

Average Rating


by Anonymous on January 24, 2023

Perfect for my sugar gliders. I have the Borneo Cage + 2 Borneo Add-On units. Highly recommend it. Good quality. Sturdy. -Jamie K.


by Heiferhere on January 8, 2023

I got this for my non-releasable squirrel & it is awesome! I plan to get the add on eventually, but it is still very spacious without. It’s very very easy to build if you have common sense and someone to help hold the panels up. -Heather A.


by Anonymous on January 2, 2023

I bought my cage for my rhino iguana and she loves it!!! Assembly was pretty easy and came in 2 boxes. Great quality!


by Anonymous on December 14, 2022

The add on did not have the correct screws, but we had some. And the instructions were not very complete. But it is assembled, have not transferred my sugar gliders yet - Camille C.

[Response from Seller: Thank you for your review. We’re sorry to hear that your cage did not arrive as expected and that you had trouble during assembly. Please reach out to our friendly customer service team using the link at the bottom of the website for assistance.]


by Frank on November 19, 2022

Made better than the other China cages I have. Other than normal bending and popped welds from shipping, it's a pretty good cage with the extra space my Grey squirrel needs. She seems to love it. -Frank G.


by gkrueger on November 8, 2022

I purchased the Borneo cage and Add on. I agree that the instructions were vague-but I called customer service 3 times just to verify a couple things-like which one was side panel vs back panel. Customer service rep was awesome, You do need 2 people—-but everything went together perfectly! You just have to take your time and not tighten everything until it is together I normally do not write reviews- but since others gave it a bad review- i had to tell you it was pretty easy it is huge and just what my flying squirrel needed, - Gale K.


by Gliderdad28 on October 25, 2022

Cage is huge with 2 Add ons. More room than any cage I have found. Directions were a little wonky and not very detailed but got it all put together by my self. - R. Schewiger


by Anonymous on September 18, 2022

This cage is very sturdy, the wheels hold up well when moved, and my iguanas have done really well living in one once I added a clear plastic to the exterior! It is easy to set lamps on top of the enclosure as well. The double doors are awesome and make rearranging and cleaning the cage easy. My only complaint is that after about 6 months of adding humidity to the enclosure, the bottom of the cage has started to rust and the paint is chipping. If constantly exposed to moisture I'm sure it would get much worse and that's a little frustrating, but waterproof puppy training pads work great for keeping it from getting wet! Definitely recommend if you need a sturdy pet home with easy access in the front.


by Anonymous on May 30, 2022

I love the idea of this cage. The size is great for a sugar glider. My only issue is that it is NOT easy to assemble. I've never had issues assembling things in my life, but this is something I'm trying to MacGyver or Red Green even. I saved and saved for this cage and I'm done. It was exciting until we opened the boxes. Now it's a nightmare that has been taking an entire room until I have a moment free to try it another way. I'm extremely disappointed in this product and I'll never buy again from here. Customer service was very nice and friendly, that isn't my issue. The product itself is.- Briana H

[Response from Seller: Thank you for your review. This is a popular cage but we are sorry that you weren't completely satisfied with the cage or the replacement parts. If there's anything else we can do for you, please reach out to our friendly customer service team using the link at the bottom of the website for assistance.]


by Anonymous on May 20, 2022

💯💯💯💯💯🦍🦍🦍🦍🦍 - Joseph T


by Sumerlyn on March 14, 2022

I bought 2 for my 2 colonies of 4 and 5. I plan on connecting them and making 2 very large cages. Even as the single cages they have so much room now. -Sumerlyn C.


by BobbieJoBond on December 9, 2021

Instructions were not super good. Had to wait for a replacement part for a back panel that was broken in 4 spots. The add on was welded poorly so it was very poky. Sharp. Covered it with fleece. The screws were not correct, needed 4 big screws and 24 smaller with 8 needing nuts. They were reversed so we had to find washers to make them work. I was very disappointed in buying it when they sent me the cage was in stock then it went on sale for $65 less then i pd before i even got the cage. As for the size it is a good size. The gates are a little catchy, you have to left up on them to open. But it will work. -Bobbie Jo B.

[Response from Seller: Thank you for your review Bobbie Jo. We apologize for any inconveniences with your cage. For future reference, if you ever have any missing parts or questions about the assembly process please reach out to us and we would be more than happy to assist. Based on our records you were provided replacement parts that resolved the issues mentioned, but if there's anything else we can do for you, please contact our friendly customer service team using the link at the bottom of the website for assistance. We are glad to hear that the cage will work for you and your pets need, and we hope to do business with you again soon.]


by Cheryl on November 25, 2021

My gliders loveeee this cage! So much room to play. It arrived in perfect condition. I bought some platforms to put in the cage!!!! -Cheryl C.

Exotic Nutrition
270 Enterprise Drive
Newport News, Virginia 23603

+ 757.988.0301

Follow Us on Social Media
Please Wait... processing